Na temelju članaka 14. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi („Narodne novine“ broj 152/14.) i članaka 26.,58. i 181. Statuta Osnovne škole Sunja, Školski odbor Osnovne škole Sunja na sjednici održanoj 20.03. 2015. godine donio je</p>
<p>KUĆNI RED<br />
I. OPĆE ODREDBE</p>
<p>Članak 1.<br />
Ovom odlukom uređuje se kućni red u Osnovnoj školi Sunja (u daljem tekstu: Škola).</p>
<p>Članak 2.<br />
Kućnim se redom u Školi:<br />
utvrđuju pravila i obveze ponašanja u Školi, unutarnjem i vanjskom prostoru,<br />
utvrđuju pravila međusobnih odnosa učenika,<br />
pravila o odijevanju,<br />
utvrđuju pravila međusobnih odnosa učenika i radnika,<br />
utvrđuje radno vrijeme,<br />
utvrđuju pravila sigurnosti i zaštite od socijalno neprihvatljivih oblika ponašanja, diskriminacije, neprijateljstva i nasilja,<br />
utvrđuje način postupanja prema imovini.</p>
<p>Članak 3.<br />
Ova odluka odnosi se na sve osobe za vrijeme njihova boravka u školskim prostorima.</p>
<p>Članak 4.<br />
S odredbama ove odluke razrednici su dužni upoznati učenike i njihove roditelje odnosno skrbnike.<br />
Ova odluka obvezno se ističe na vidljivom mjestu kod ulaza u Školu i u hodnicima Škole.</p>
<p>II. PRAVILA I OBVEZE PONAŠANJA U ŠKOLI, UNUTARNJEM I VANJSKOM PROSTORU</p>
<p>Članak 5.<br />
Učenici, radnici Škole te druge osobe mogu boraviti u prostoru Škole tijekom radnog vremena Škole.</p>
<p>Članak 6.<br />
U prostoru Škole zabranjeno je:<br />
pušenje,<br />
nošenje oružja,<br />
pisanje po zidovima i inventaru škole,<br />
bacanje izvan koševa za otpatke papira, žvakaćih guma i sl.,<br />
unošenje i konzumiranje alkohola i narkotičnih sredstava,<br />
unošenje sredstava, opreme i uređaja koji mogu izazvati požar ili eksploziju,<br />
igranje igara na sreću i sve vrste kartanja,<br />
unošenje i korištenje mobitela, i drugih prijenosnih uređaja za komunikaciju ili reprodukciju glazbe, videa i sl.<br />
unošenje tiskovina nepoćudnog sadržaja,<br />
promidžba i prodaja svih proizvoda koji nisu u skladu s ciljevima odgoja i obrazovanja.<br />
Učenici ne smiju bez odobrenja ravnatelja dovoditi u Školu strane osobe.<br />
Svim osobama zabranjeno je dovoditi životinje u prostorije i okoliš Škole.</p>
<p>Članak 7.<br />
Radnici i učenici Škole dužni su se kulturno odnositi prema roditeljima i drugim osobama koje borave u Školi.<br />
Članak 8.<br />
Učenici mogu boraviti u Školi u vrijeme određeno za nastavu i ostale oblike odgojno-<br />
-obrazovnog rada.<br />
Učenik je dužan doći u Školu najkasnije deset minuta prije početka nastave, a napustiti Školu najkasnije 15 minuta nakon završetka školskih obveza.</p>
<p>Članak 9.<br />
Učenik je dužan:<br />
kulturno se ponašati za vrijeme boravka u Školi i izvan nje,<br />
održavati čistima i urednima prostore Škole,<br />
dolaziti u Školu primjereno odjeven što isključuje izazovno odijevanje i dekoltirane majice,kratke suknje ili haljine, odjeću sa neprimjerenim natpisima,<br />
zabranjeno je nošenje dekorativne šminke (lakovi za nokte, bojanje kose, ruževi za usne i sl)<br />
slobodne sate provoditi u školskoj knjižnici<br />
nakon dolaska u Školu odjevne predmete i osobne stvari odložiti na mjesto određeno za tu namjenu,<br />
mirno ući u učionicu prije početka nastave i pripremiti se za rad,<br />
u slučaju kašnjenja javiti se dežurnom učitelju,<br />
učenici putnici trebaju se kulturno i primjereno ponašati u školskom autobusu.</p>
<p>Članak 10.<br />
Na znak za početak nastave učenici su obvezni biti na svojim mjestima i pripremiti pribor za rad.<br />
Učenik može svoje mjesto rada promijeniti samo uz dopuštenje razrednika.<br />
U kabinet učenici trebaju ući zajedno s učiteljem.</p>
<p>Članak 11.<br />
Učenici koji su zakasnili na nastavu, trebaju tiho ući u učionicu i ispričati se učitelju.<br />
Svako neopravdano kašnjenje učenika na nastavu učitelj je dužan evidentirati.</p>
<p>Članak 12.<br />
Tijekom nastave učenici ne smiju razgovarati, šaptati, dovikivati se, prepirati i šetati po razredu. Učenik koji želi nešto pitati ili priopćiti, treba svoju namjeru pokazati dizanjem ruke. Učenik kojega je učitelj prozvao, dužan je ustati.</p>
<p>Članak 13.<br />
Na nastavi učenik ne smije koristiti prijenosno računalo, mobitel, MP3, MP4 i druge slične uređaje u protivnom će se isti privremeno oduzeti i vratiti roditelju ili skrbniku učenika.</p>
<p>Članak 14.<br />
Učenici imaju pravo na velike odmore i male odmore između nastavnih sati. Mali odmor traje pet minuta, a veliki odmori 10 minuta.<br />
Za vrijeme odmora učenici ne smiju napuštati školsku zgradu.<br />
Za vrijeme velikog odmora učenici jedu i piju u blagovaonici.<br />
Učenici su dužni poštivati pravila primjerenog ponašanja u blagovaonici.<br />
Nije dozvoljeno zadržavanje i boravak u garderobi.<br />
Učenici predmetne nastave ne smiju ometati rad učenika razredne nastave </p>
<p>Članak 15.<br />
U razrednom odjelu tjedno se određuju dva redara.<br />
Redari:<br />
dolaze 15 minuta prije početka nastave, pregledaju učionicu i o uočenim nepravilnostima ili oštećenjima izvješćuju dežurnog učitelja,<br />
pripremaju učionicu za nastavu, brišu ploču i donose prema potrebi nastavna sredstva i pomagala,<br />
izvješćuju dežurnog učitelja o nenazočnosti predmetnog učitelja na nastavi,<br />
prijavljuju učiteljima početkom svakoga nastavnog sata nenazočne učenike,<br />
izvješćuju o nađenim predmetima učitelja, a predmete (knjige, bilježnice, olovke, odjeću, nakit i sl.) odnose u tajništvo,<br />
nakon završetka nastave posljednji napuštaju učionicu uz prethodnu provjeru ispravnosti učionice, oštećenja zidova, klupa, stolaca i ostaloga inventara te o uočenim oštećenjima izvješćuju dežurnog učitelja ili tajnika.</p>
<p>Članak 16.<br />
Za vrijeme odmora jedan od redara obvezno mora biti u učionici i održavati red.<br />
Svakog učenika koji se ne pridržava reda, redar je ovlašten prijaviti dežurnom učitelju.</p>
<p>Članak 17.<br />
Redare iz članka 15.ovoga pravilnika određuje razrednik prema abecednom redu.</p>
<p>Članak 18.<br />
Učenici mogu objedovati samo u blagovaonici uz nazočnost jednog od dežurnih učitelja.<br />
Prije ulaska u blagovaonicu učenik je dužan oprati ruke.<br />
Za vrijeme objeda u blagovaonici mora biti red i mir.<br />
Nakon završenog objeda učenik je dužan pribor za jelo odložiti na odgovarajuće mjesto.</p>
<p>III. PRAVILA MEĐUSOBNIH ODNOSA UČENIKA</p>
<p>Članak 19.<br />
U međusobnim odnosima učenici:<br />
trebaju pružati pomoć drugim učenicima Škole,<br />
trebaju dati primjeren savjet drugim učenicima u skladu s njihovim interesima,<br />
dužni su omogućiti drugim učenicima da iznose svoje mišljenje,<br />
trebaju informirati druge učenike o događajima u Školi,<br />
ne smiju ometati druge učenike u učenju i praćenju nastave,<br />
ne smiju bez dopuštenja dirati i koristiti osobne stvari drugih učenika<br />
mogu predlagati osnivanje učeničkih udruga,<br />
trebaju poštovati i njegovati spolnu ravnopravnost,<br />
mogu predlagati ustrojavanje raznih oblika kulturno-umjetničkih, športskih i drugih sadržaja.</p>
<p>Članak 20.<br />
Međusobne sporove učenici ne smiju rješavati svađom i fizičkim obračunom, uvrjedama, širenjem neistina i sl.<br />
U slučaju međusobnog spora učenici su dužni zatražiti pomoć razrednika ili dežurnog učitelja.</p>
<p>IV. PRAVILA MEĐUSOBNIH ODNOSA UČENIKA I RADNIKA ŠKOLE</p>
<p>Članak 21.<br />
Učenici su dužni uljudno se odnositi prema učiteljima i drugim radnicima Škole.<br />
Učenici su dužni pozdraviti radnike Škole u školskom prostoru i izvan njega.<br />
Učenici su dužni ustajanjem pozdraviti osobu koja ulazi u učionicu za vrijeme nastavnog sata.</p>
<p>Članak 22.<br />
Kod ulaska u Školu ili izlaska iz Škole učenici trebaju dati prednost starijim osobama.</p>
<p>Članak 23.<br />
Učenici smiju samo uz dopuštenje ulaziti u zbornicu, ured ravnatelja i tajnika.<br />
Kod ulaska u učionicu ili drugi prostor u kojemu se tada održava nastava, učenik prvo treba pokucati, a zatim tiho ući i priopćiti učitelju razlog dolaska. Zadaću zbog koje je došao, može obaviti uz odobrenje učitelja.</p>
<p>Članak 24.<br />
Imenik učenika i dnevnik rada na nastavu i s nastave mogu nositi samo učitelji. Učenicima nije dopušteno nositi na nastavu i s nastave dnevnik rada i imenik učenika.<br />
Nikome nije dopušteno iznošenje imenika učenika i dnevnika rada izvan Škole.</p>
<p>Članak 25.<br />
Učitelj ne smije za vrijeme nastave narediti učeniku da izađe iz učionice.<br />
Zabranjeno je kažnjavanje učenika udaljavanjem s nastave.</p>
<p>V. RADNO VRIJEME</p>
<p>Članak 26.<br />
Radno vrijeme Škole je od 7:00 do 15:00 sati.</p>
<p>Članak 27.<br />
Radnici su dužni dolaziti na posao i odlaziti s posla prema rasporedu radnog vremena. Način evidencije nazočnosti na radu određuje ravnatelj.</p>
<p>Članak 28.<br />
Roditelji mogu razgovarati s učiteljima Škole u dane primanja roditelja ili u vrijeme koje odredi razrednik odnosno predmetni učitelj.<br />
Ako roditelji/skrbnici imaju potrebu doći u školu, izvan predviđenog vremena za informacije ,trebaju to učiniti tijekom odmora.<br />
Zabranjeno je svako ometanje nastave od strane posjetioca škole.<br />
Roditelj /skrbnik se može kretati po školi samo u pratnji dežurnog učitelja ili zaposlenika škole.</p>
<p>Članak 29.<br />
Raspored radnog vremena ravnatelja i tajnika u svezi s prijemom stranaka obvezno se ističe na ulaznim vratima Škole.<br />
Članak 30.<br />
Materijali se mogu unositi i iznositi za vrijeme radnog vremena, a izvan radnog vremena samo uz odobrenje ravnatelja.</p>
<p>VI. PRAVILA SIGURNOSTI I ZAŠTITE OD SOCIJALNO NEPRIHVATLJIVIH OBLIKA PONAŠANJA, DISKRIMINACIJE, NEPRIJATELJSTVA I NASILJA</p>
<p>Članak 31.<br />
Radnici Škole u suradnji s učenicima dužni su se skrbiti za siguran boravak i rad u<br />
Školi.<br />
Dežurni učitelj je dužan učenike putnike otpratiti do mjesta predviđenog za ulazak u školski autobus.</p>
<p>Članak 32.<br />
U Školi za vrijeme rada dežuraju učitelji i pomoćno-tehničko osoblje, a prema potrebi i mogućnostima i zaštitar.<br />
Raspored i obveze dežurnih učitelja određuje ravnatelj, a raspored dežurstva pomoćno-tehničkog osoblja, tajnik škole.<br />
Raspored dežurstava objavljuje se na oglasnoj ploči Škole.</p>
<p>Članak 33.<br />
Mjesto i trajanje dežurstva određuje ravnatelj.</p>
<p>Članak 34.<br />
Dežurni:<br />
odobrava ulazak u Školu roditeljima, skrbnicima i drugim osobama i o tome vodi evidenciju,<br />
daje potrebite obavijesti građanima,<br />
označava zvonom početak i kraj sata prema rasporedu zvonjenja,<br />
organizira boravak učenika putnika u školi za vrijeme čekanja prijevoza.</p>
<p>Članak 35.<br />
Dežurni vodi knjigu dežurstva.<br />
U knjigu dežurstva upisuju se podatci koje odredi ravnatelj.</p>
<p>Članak 36.<br />
Na mjestu dežurstva na vidljivom mjestu moraju se istaknuti brojevi telefona policije, vatrogasaca, hitne pomoći i Državne uprave za zaštitu i spašavanje.</p>
<p>Članak 37.<br />
U Školi je svakome zabranjeno izražavanje diskriminacije na osnovi rase ili etničke pripadnosti ili boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, članstva u građanskim udrugama, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog naslijeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije.<br />
Svako kršenje stavka 1. ovog članka treba se prijaviti pučkom pravobranitelju </p>
<p>Članak 38.<br />
U Školi je zabranjen svaki oblik nasilja, izražavanja neprijateljstva, nesnošljivosti i drugoga neprimjerenog ponašanja.<br />
Svatko je dužan upozoriti osobu koja protupravnim činjenjem krši zabranu iz stavka 1. ovoga članka.<br />
Od osobe koja i nakon upozorenja iz stavka 2. ovoga članka nastavi s kršenjem zabrane iz stavka 1. ovoga članka, treba zatražiti da se udalji iz prostora protupravnog činjenja.<br />
Ako se osoba ne udalji iz prostora protupravnog činjenja, svatko se treba za pomoć obratiti najbližoj policijskoj postaji.</p>
<p>VII. POSTUPANJE PREMA IMOVINI</p>
<p>Članak 39.<br />
Radnici, učenici i druge osobe koje borave u Školi, dužne su se skrbiti o imovini Škole prema načelu dobroga gospodara.</p>
<p>Članak 40.<br />
Radnici i učenici moraju se racionalno koristiti sredstvima Škole koja su im stavljena na raspolaganje.<br />
Svaki uočeni kvar na instalacijama električne struje, plina ili vodovoda, grijanja ili drugi kvar radnici i učenici obvezni su prijaviti ravnatelju ili tajniku.</p>
<p>Članak 41.<br />
Nakon isteka radnog vremena radnici su dužni uredno pospremiti radne materijale, zatvoriti prozore, isključiti električne aparate i zaključati radne prostorije.</p>
<p>Članak 42.<br />
Učenici su dužni čuvati udžbenike i druga obrazovna i nastavna sredstva, a knjige posuđene u knjižnici pravodobno neoštećene vratiti.</p>
<p>Članak 43.<br />
Kod napuštanja školskog prostora radnici i učenici trebaju ponijeti svoje stvari.<br />
Škola nije odgovorna za nestanak stvari osoba iz stavka 1. ovoga članka tijekom njihova boravka u školskom prostoru.</p>
<p>Članak 44.<br />
Radnici, učenici i druge osobe odgovorne su za štetu koju učine na imovini Škole prema Zakonu o obveznim odnosima.</p>
<p>Članak 45.<br />
Radnik koji postupi suprotno odredbama ovoga Pravilnika, odgovoran je za težu povredu radne obveze.<br />
Učenik koji postupi suprotno odredbama ovoga Pravilnika, odgovoran je prema općim aktima Škole.<br />
Osobu koja za vrijeme boravka u Školi krši unutarnji red, dežurni radnik, učitelj ili ravnatelj udaljit će iz prostora škole.</p>
<p>VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE</p>
<p>Članak 46.<br />
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje važiti Pravilnik o školskom redu Osnovne škole Sunja od 22.11.2011.</p>
<p>Članak 47.<br />
Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja na oglasnoj ploči Škole.</p>
<p>Klasa: 003-04/15-01/13<br />
Urbroj: 2176-20-15-01-04<br />
Sunja,23.03. 2015 godine </p>
<p>Predsjednica Školskog odbora<br />
Željka Šporčić</p>
<p>Ova Odluka o Kućnom redu objavljena je na oglasnoj ploči Škole dana 23.03. 2015. godine kada je i stupila na snagu.</p>
<p> Ravnatelj<br />
Ilija Potkonjak</p>
<p>OSNOVNA ŠKOLA SUNJA</p>
<p>KUĆNI RED</p>
<p>
Ova mrežna stranica koristi samo nužne kolačiće za ispravno funkcioniranje stranice.
Više informacija o kolačićima nalazi se u Politici privatnosti.